مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

انواع پارتیشن اداری

خانه » انواع پارتیشن اداری
انواع پارتیشن اداری

فهرست مطلب

انواع پارتیشن اداری. پارتیشن ها می توانند راه حلی کم هزینه، انعطاف پذیر و کارآمد برای جداسازی فضاهای اداری به ویژه فضاهای اداری اجاره ای باشند. در حال حاضر طیف گسترده ای از پارتیشن ها در بازار وجود دارد. و هر سبک از این طیف گسترده هم مزایای منحصر به فرد خود را دارد.
در ادامه این مطلب انواع پارتیشن های اداری را به همراه کاربرد و ویژگی های آن ها معرفی و بررسی می کنیم. با ما همراه باشید. مقاله مرتبط «راهنمای انتخاب پارتیشن اداری + 14 نکته مهم برای انتخاب پارتیشن اداری».

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری یک جداکننده فیزیکی یا ساختار دیوار مانند است که برای تقسیم بندی فضاهای اداری، ایجاد حریم خصوصی و سازماندهی فضای کاری استفاده می شود.

همان طور که اشاره شد این پارتیشن ها در طیف وسیعی از انواع و سبک های مختلف از تقسیم کننده های پارتیشن اداری متحرک، ثابت، صفحه نمایش و پارتیشن اداری تاشو، پارتیشن اداری کشویی، پارتیشن های شیشه ای، دیوارهای پارتیشن های اداری از کف تا سقف، پارتیشن اداری قابل جداسازی، پارتیشن های سقفی و اتاقک های اداری طراحی و پیاده سازی می شوند که در ادامه در مورد کاربرد آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

ما در مقاله « بهترین نوع پارتیشن اداری» هم به طور کلی در مورد انواع پارتیشن های اداری صحبت کردیم.
البته انواع پارتیشن های اداری از نظر جنس را نیز می توان به چهار دسته؛ چوب، شیشه، پارچه و پلی کربنات تقسیم بندی کرد.

 

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

1- تقسیم کننده های پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن های اداری متحرک یکی از پرفروش ترین و مقرون به صرفه ترین سبک های پارتیشن اداری هستند.
این نوع پارتیشن ها برای فضاهای کاری اجاره ای طراحی شده اند، چراکه می توانند به راحتی در دفتر کار شما جابه جا شوند و از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید.

انواع پارتیشن اداری
2- پارتیشن اداری ثابت

پارتیشن های اداری ثابت به دلیل طراحی ثابتی که دارند می توانند از مواد سنگین تری مانند؛ شیشه، چوب و حتی فولاد با روکش پودری ساخته شوند. این نوع پارتیشن های اداری معمولاً زمان بیشتری برای نصب نیاز دارند و باید توسط یک سازنده حرفه ای راه اندازی شوند.
همچنین این نوع پارتیشن با قیمت بالاتری نیز عرضه می شوند. بنابراین مهم است که گزینه های خود را قبل از تصمیم گیری بسنجید چراکه این نوع چیدمان با انعطاف پذیری بسیار کمی برای طولانی مدت طراحی و پیاده سازی خواهد شد.

انواع پارتیشن اداری
3- صفحه نمایش و پارتیشن اداری تاشو

این نوع پارتیشن های اداری یکی از منعطف ترین و البته مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود در بازار است که یک نوع پارتیشن اداری همه کاره محسوب می شود. و برای هر چیدمان اداری با هر نوع پیکربندی مناسب است.

پارتیشن های اداری تاشو از مواد سبک وزن ساخته می شوند که بر روی چرخ های اختصاصی نصب می شوند. به همین دلیل می توانند به راحتی در فضای شما جابه جا شوند.
این نوع پارتیشن اداری را می توان در سریع ترین زمان ممکن برای ایجاد یک دفتر خصوصی، فضای کاری و اتاق جلسه موقت تنظیم و پیکربندی کرد.

انواع پارتیشن اداری
4- پارتیشن اداری کشویی

پارتیشن های اداری کشویی برای چیدمان اداری با عرض کم و شرکت هایی که نیازهای فضایی بسیار خاصی دارند، مناسب است. از آنجایی که پارتیشن های کشویی نیازی به باز شدن مانند دیوارهای آکاردئونی ندارند، می توان آن ها را به راحتی در کنار یک میز کار یا بین دو فضای اداری بدون نیاز به جابجایی مبلمان قرار داد.

انواع پارتیشن اداری
5- پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای یک ایده فوق العاده شیک برای دفاتر خصوصی و شرکت های مدرن هستند. یک پارتیشن اداری شیشه ای شفاف می تواند فضای دفتر شما را تقسیم کند و سر و صدای محل کارتان را کاهش دهد، در حالی که اجازه می دهد نور طبیعی و مصنوعی وارد اتاق شما شود و فضای شما را روشن تر کند.

این نوع پارتیشن بندی حس و حال طبیعی دفتر کار شما را افزایش می دهد، اما حداقل حریم خصوصی را ارائه می دهد. البته اینجا می توانید از پارتیشن های شیشه ای مات که حفظ حریم خصوصی بیشتری را برای کارکنان ارائه می دهند، استفاده کنید. برای عملکرد صوتی بهتر نیز می توانید از پارتیشن های شیشه ای دوجداره و سه جداره استفاده کنید.

انواع پارتیشن اداری
6- دیوارهای پارتیشن های اداری از کف تا سقف

پارتیشن های کف تا سقف بیشترین حفظ حریم خصوصی، بهترین قابلیت های کنترل صدا و جذاب ترین طراحی ها را ارائه می دهد.
این سبک از پارتیشن همراه با طیف وسیعی از مواد، پارچه و پانل های چوب جامد گرفته تا پارتیشن های پلی کربنات و آلومینیوم برای طراحی یک فضای راحت و جذاب کاربرد دارند.
نکته مهم اینکه پارتیشن های کف تا سقف هزینه طراحی و ساخت بالایی دارند و در مدت زمان طولانی تری هم آماده می شوند. اما در مقابل قابل اعتماد تر هستند و سبکی مدرن را به دفتر کار شما اضافه می کنند.

انواع پارتیشن اداری
7- پارتیشن اداری قابل جداسازی

اگر از یک فضای اجاره ای برای دفتر کار خود استفاده می کنید، پارتیشن های اداری قابل جداسازی بهترین گزینه هستند. این نوع پارتیشن ها تنها با چند پیچ و براکت مستقیماً روی دیوار نصب می شوند.

انواع پارتیشن اداری
8- پارتیشن های سقفی

پارتیشن های سقفی نسبت به پارتیشن های ثابت انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهند. این نوع پارتیشن بندی علاوه بر پوشش کف تا سقف و روکش دیوار همسطح، یک سبک پارتیشن بندی شیک و کاربردی است که می تواند برای کاهش نویز و صدا بین اتاقک ها مورد استفاده قرار گیرد.
پارتیشن های سقفی در عین اینکه حفظ حریم خصوصی و عملکرد صدای عالی را ارائه می دهند هزینه راه اندازی بالایی نیز دارند.

انواع پارتیشن اداری
9- اتاقک های اداری

اتاقک اداری یک سبک متفاوت و مدرن از پارتیشن اداری است که یک فضای خصوصی برای تک تک کارمندان ایجاد می کند تا روی کار خود تمرکز کنند.
این نوع پارتیشن بندی به دلیل هزینه پایین و نصب سریع گزینه ای عالی برای دفاتر اجاره ای و مشاغلی که تعداد کارکنان آن ها در نوسان هستند، ایده آل است.

انواع پارتیشن اداری
انواع پارتیشن اداری از نظر جنس

پارتیشن های اداری از نظر جنس را می توان به چهار دسته؛ چوب، شیشه، پارچه و پلی کربنات تقسیم بندی کرد. البته هر یک از این مواد را می توان با یکدیگر ترکیب کرد. به طور کلی انواع پارتیشن اداری از نظر جنس را می توان به گروه های زیر تقسیم بندی کرد:

• پارتیشن های آلومینیومی با روکش شیشه ای

• پارتیشن های آلومینیومی با روکش چوب (MDF)

• پارتیشن های آلومینیومی با روکش پلی کربنات

• پارتیشن های آلومینیومی با روکش پارچه ای

انواع پارتیشن اداری

نتیجه نهایی

برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل ضروری است که کسب و کار و دفاتر خود را با آخرین روندها و طرح های روز هماهنگ کنند. اینجاست که برای پیاده سازی چیدمان اداری مدرن نیاز به روز رسانی و اصلاح دارند.

ما در این مطلب در مورد انواع پارتیشن اداری، کاربرد، مزایا و معایب هر کدام صحبت کردیم. همان طور که اشاره کردیم این پارتیشن ها از مواد مختلفی استفاده می کنند و اهداف متفاوتی را در یک فضای کاری ارائه می دهند.

اگر شما هم برای طراحی و پیاده سازی فضای اداری خود نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان ما در گالری مبلمان هومن تماس بگیرید.!