مشاهده سبد خرید
بستن
جمع جزء: 11,200,000 تومان
حساب کاربری من

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

خانه » اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری
اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

فهرست مطلب

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری. به طور کلی تنظیم پشتی صندلی اداری برای حمایت درست از کل بدن مهم تلقی می‌شود. کارمندان ساعت‌های طولانی پشت میز می‌نشینند.
نشستن طولانی مدت پشت میز به نقاط مختلف بدن مانند گردن، کمر، ستون فقرات، سر شانه‌ها و لگن و غیره آسیب وارد می‌کند. این وضعیت باعث خستگی زود هنگام کارمندان می‌شود. بنابراین، مدیر اداره باید اهمیت ویژه‌ای به راحتی کارمندان بدهد و صندلی‌های ارگونومیک و استاندارد برای آن‌ها تهیه کند.

اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود زیرا تنها داشتن یک صندلی ارگونومیک کافی نیست. صندلی ارگونومیک به تنهایی نمی تواند درد ناشی از نشستن طولانی مدت را کاهش دهد بلکه وجود پشتی خاص بر روی صندلی و نحوه تنظیم آن نقش مهمی در کاهش فشار ناشی از نشستن طولانی دارد.

در این مطلب قصد داریم به اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری بپردازیم. برای خرید صندلی اداری در اصفهان می توانید از طریق همین وب سایت اقدام نمایید.

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

استفاده صحیح از پشتی صندلی کمک می‌کند که کمترین فشار به کمر و ناحیه گردن وارد شود؛ بنابراین شناخت این وسیله و نحوه تنظیم آن ضروری می‌باشد. پشتی صندلی علاوه بر اینکه سبب حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات می‌شود می تواند نقش مهمی بر روی راحتی و بازدهی کارمندان داشته باشد‌.
حمایت از کمر می‌تواند مشکلاتی نظیر کمردرد، مشکلات اسکلتی، درد در عضلات، شانه، درد گردن، سردرد و پا درد و فشار بر لگن را کاهش دهد. با استفاده از این محصولات می‌توانید مدت طولانی‌تری بر روی صندلی نشسته و تمرکز بهتری بر روی کار داشته باشید.
همانطور که تنظیم پشتی صندلی اداری سبب افزایش دقت و راندمان کاری می‌شود، تنظیم نادرست پشتی صندلی می‌تواند سبب کلافگی کارمندان شده و بازدهی آن ها در محل کار کاهش دهد‌.

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

در ادامه به برخی از اهمیت‌های تنظیم پشتی صندلی اشاره می‌کنیم؛

1. حفظ سلامت اسکلت

تنظیم صحیح پشتی صندلی سبب کاهش دردهای اسکلتی می شود. بنابراین پشتی باید به گونه‌ای تنظیم شود که سبب تنظیم حرکت طبیعی اسکلت شود.

2. حفظ راحتی

تنظیم مناسب پشتی صندلی به کارمندان این امکان را می‌دهد تا بدون احساس خستگی و کرختی در طول ساعت کاری به فعالیت خود ادامه دهند. این امر سبب کاهش بدن درد، بی حوصلگی و استرس می شود.

3. پیشگیری از مشکلات عضلانی

در واقع با تنظیم پشتی صندلی اداری می توانید گردن درد را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. پشتی های ارگونومیک از استخوان و عضلات پشت گردن حمایت می‌کنند.

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

4. بهبود قابلیت تمرکز

تنظیم درست پشتی صندلی سبب بهبود قابلیت تمرکز و توجه کارمندان می‌شود. این امر در افزایش بهره‌وری و کارایی آنها تاثیر زیادی دارد.

5. تراز مناسب ستون فقرات شانه‌ها و باسن

این وسیله شانه، باسن و ستون فقرات را در یک تراز مناسب قرار می‌دهد، به همین دلیل از کمردرد زودرس جلوگیری می‌کند. این امر باعث کاهش فشار غیر عادی به عضلات یا استخوان‌های بدن شده و از خمیدگی بدن به سمت جلو جلوگیری به عمل می‌آورد.

6. پشتیبانی از قوس طبیعی کمر

اگر مشکل کمر درد دارید تنها با تنظیم پشتی صندلی اداری این مشکل را حل کنید. پشتی‌ طوری طراحی شده‌اند که از قوس طبیعی کمر پشتیبانی می‌کند. صندلی معمولی فشار زیادی بر روی اسکلت بدن وارد می‌کند.
این محصولات با قرار دادن درست اجزای بدن در یک راستا باعث می‌شوند تا بدن در حالت استرس زا قرار نگیرد. همچنین به دلیل حالت استانداردی که دارند جریان خون را متوقف نمی‌کنند.

7. نیاز به خم شدن زیاد نخواهید داشت

با تنظیم درست پشتی صندلی اداری دیگر نیازی نیست برای انجام دادن کارهای خود به جلو خم شوید.
در واقع صندلی‌های ارگونومی به شما این امکان را می‌دهند که تنها با تنظیم پشتی صندلی اداری به راحتی به تمام قسمت‌های میز دسترسی داشته باشید.

اهمیت تنظیم پشتی صندلی اداری

جمع بندی

کارمندان در طول روز مجبور هستند ۷ تا ۸ ساعت بر روی صندلی نشسته و وظایف خود را انجام دهند. برخی کارمندانی که اضافه کاری می‌ایستند مجبور هستند ساعت بیشتری بر روی صندلی بنشینند. صندلی‌های غیر استاندارد صدمات زیادی بر روی بدن وارد می‌کنند.
پشتی صندلی ارگونومیک راه حلی نوین و جدید برای کاهش فشار وارده بر روی کمر و عضلات بدن می‌باشد. با این حال عدم تنظیم درست پشتی صندلی اداری بدن را در وضعیت استرس زا قرار داده و آسیب زیادی بر روی اسکلت و استخوان ها وارد می‌کند. بنابراین تنظیم پشتی صندلی اداری اهمیت زیادی دارد.