مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

خانه » تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک
تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

فهرست مطلب

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک. هنگامی که زمان انتخاب طراحی داخلی خانه شما فرا می رسد، ممکن است انتخاب طراحی داخلی کلاسیک و مدرن برای تان دشوار باشد. طراحی سنتی و کلاسیک اغلب با تاریخ و نوستالژی همراه است در حالی که طراحی مدرن با دنیای جدید و در حال تحول همراه است.

البته این دو نوع سبک وجوه مشترکی دارند که می تواند در انتخاب سبک نهایی به شما کمک کنند. با این حال هدف نهایی طراحی و دیزاین فضایی است که شما و مهمانان تان احساس راحتی و خوبی داشته باشید.

درست است که سبک های سنتی و مدرن می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند، اما می توانند با هم ترکیب شوند تا فضایی راحت و مدرن برای زندگی ایجاد کنند.

اگر شما هم به دنبال بازسازی خانه یا آپارتمان خود هستید و برای انتخاب نوع طراحی داخلی به یک طراح داخلی برای مشاوره نیاز دارید می توانید از طریق همین وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید. مقاله مرتبط «20 ایده شیک و کم هزینه برای دکوراسیون منزل».

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

ابتدا باید بدانید که طراحی کلاسیک و مدرن دقیقا به چه معناست؟

همان طور که اشاره کردیم طراحی سنتی و کلاسیک اغلب با تاریخ و نوستالژی همراه است. سبک سنتی دکوراسیون منزل ریشه در سبک های تاریخی دارد که ممکن است شامل سبک های کلاسیک یا ویکتوریایی باشد.
این نوع سبک ها اغلب حس راحتی و نوستالژی را برای کسانی که در کودکی در چنین خانه هایی بزرگ شده اند را تداعی می کنند.
درواقع طراحی داخلی سنتی حس ماندگاری یا سنت را منتقل می کند. این نوع سبک طراحی می تواند شما را به خانه پدربزرگ و مادربزرگ تان ببرد و حس و حال خوبی برای تان ایجاد نماید.

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

به طور کلی دکوراسیون داخلی کلاسیک و سنتی با سبک های روستایی مرتبط است و اغلب هم از رنگ های غنی و پارچه های مجلل برای دیزاین آن استفاده می شود.

زمانی که شما به طراحی داخلی مدرن فکر می کنید دیگر نیازی نیست به فکر آثار هنری خیلی زیاد باشید. طراحی داخلی مدرن به معنای حداقل آثار هنری است زیرا هر قطعه مبلمان و دکوراسیون باید هدفی خاص را دنبال کنند. خطوط تمیز و سادگی کلید یک طراحی مدرن هستند.

این بدان معناست که شما باید از یک پالت رنگ خنثی یا اشکال هندسی استفاده کنید. یک خانه مدرن برخلاف آنچه که شما تصور می کنید می تواند، گرم و دلپذیر باشد. البته نکته اصلی طراحی داخلی مدرن این است که باید فضای کار و فضای کافی برای دیزاین مدرن در اختیار داشته باشید.

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

نمونه هایی از طراحی داخلی کلاسیک و سنتی

در ادامه مطلب تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک نمونه هایی از طراحی داخلی کلاسیک و سنتی را معرفی می کنیم:

– استفاده از مبلمان چوبی (میز و صندلی ساخته شده از چوب بلوط و کاج)

– استفاده از مبلمان قدیمی و کلاسیک برای اتاق نشیمن

– استفاده از مواد و بافت های قدیمی مانند چرم یا پشم برای لوازم داخلی و مبلمان

– استفاده از ست های چینی ظریف با تزئینات طلایی در اطراف لبه ظروفی مانند بشقاب، کاسه و فنجان

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

نمونه هایی از طراحی داخلی مدرن و امروزی

پیرامون مطلب تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک نمونه هایی از طراحی داخلی مدرن و امروزی را معرفی می کنیم:

– استفاده از شیشه برای درب و پنجره ها

– استفاده از خطوط مستقیم، اشکال هندسی و پنجره های بزرگ

– استفاده از رنگ های تند مانند سیاه، خاکستری یا سفید

– استفاده از مصالحی مانند سنگ، چوب و فلز

– دیزاین داخلی با استفاده از مبلمان مدرن و خیلی ساده

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

ترکیب طراحی داخلی کلاسیک مدرن

در سال های اخیر محبوبیت طراحی مدرن یا امروزی افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر بسیاری از افراد خانه های خود را به سبک مدرن بازسازی می کنند.
چرا که آن ها طراحی مینیمال و ساده را ترجیح می دهند. با این حال هنوز هم عده ای هستند که سبک کلاسیک را می پسندند. اینجاست که ما پیشنهاد می کنیم سبک مدرن را با سبک کلاسیک ترکیب کنند.

به طور کلی هر دو سبک طراحی کلاسیک و مدرن ویژگی های منحصر به فردی دارند. طراحی های سنتی و کلاسیک مانند طراحی اسکاندیناویایی سنگین و آراسته تر هستند، در حالی که سبک های مدرن معمولاٌ ساده و مینیمال با مبلمان نرم و ساده هستند.

اما هر دو سبک طراحی به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و در فضاهای مختلف هم استفاده می شوند. حتی شما می توانید با ترکیب این دو ظاهری منسجم و شیک ایجاد کنید.

شما می توانید از وسایل سنتی مانند میز و صندلی های چوبی، لامپ های خیلی ساده و مدرن، عکس های سیاه و سفید و حتی لوازم جانبی فلزی براق برای دیزاین خود استفاده کنید.

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

کدام سبک طراحی داخلی بهتر است؟، تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک چیست؟. طراحی کلاسیک معمولاٌ با پیچیدگی و بی زمانی همراه است. بنابراین اگر این سبک را ترجیح می دهید، باید تمامی لوازم و دکوری های آن را نیز تهیه کنید.
از طرفی دیگر طراحی مدرن می تواند مد روز و مینیمال باشد که بیشتر بر عملکرد تأکید دارد. به طور کلی تابش نور، لوازم و مبلمان ساده و امروزی از عناصر ضروری یک طراحی مدرن هستند.
اینکه کدام سبک طراحی داخلی بهتر است به سلیقه شما بستگی دارد. البته باز هم هدف نهایی ایجاد فضایی است که احساس راحتی و خوشایندی داشته باشید.