مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری + 14 نکته مهم برای انتخاب پارتیشن اداری

خانه » راهنمای انتخاب پارتیشن اداری + 14 نکته مهم برای انتخاب پارتیشن اداری
راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

فهرست مطلب

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری. صرف نظر از صنعت و کسب و کار شما، انتخاب پارتیشن اداری مناسب یک گام مهم و حیاتی در فرآیند نوسازی فضای اداری شما است. پارتیشن های اداری از عایق صدا گرفته تا زیبایی شناسی، می توانند عملکرد، ظاهر و احساس فضای کاری شما را تغییر دهند.
در این مقاله با مهم ترین نکات کلیدی خرید و انتخاب پارتیشن اداری آشنا می شوید. و در ادامه مطلب راهنمای انتخاب پارتیشن اداری + 14 نکته مهم برای انتخاب پارتیشن اداری را بررسی و معرفی می کنیم.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

مقاله مرتبط «بهترین نوع پارتیشن اداری».

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری یک راه حل همه کاره و فوق العاده حیاتی برای فضاهای اداری و شرکت های بزرگ است. اما انتخاب پارتیشن اداری مناسب هم آسان نیست.
درواقع انتخاب یک پارتیشن مناسب می تواند فضایی سالم، راحت و پربار برای کارمندان شما ایجاد کند تا کارکنان تان احساس خوبی از فضای کاری خود داشته باشند.

اینجاست که پارتیشن های اداری مدرن می توانند به عنوان یک عنصر تعیین کننده در ساختار فضای کاری، انعطاف پذیر و جذاب ظاهر شوند و راندمان و کلاس کاری شما را دوبرابر کنند.

درواقع پارتیشن های اداری ابزارهای محوری برای ایجاد تعادل و هماهنگی بین کارکنان و مشتریان و ایجاد حریم خصوصی برای پیشبرد سریع اهداف کاری امروزی هستند.
به طور کلی پارتیشن های اداری یک هدف منحصر به فرد دارند، و آن هم جداسازی و شخصی سازی فضای کاری و اداری شرکت های بزرگ است.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

14 نکته مهم برای انتخاب پارتیشن اداری

1- اگر در پلان اداری خود دسترسی به نور طبیعی محدود دارید، پارتیشن اداری شیشه ای گزینه مناسبی است. اینجا توصیه می کنیم از پارتیشن های تمام چوب صرف نظر کنید.
به طور کلی پارتیشن های شیشه ای چه شفاف و چه مات اجازه عبور نور را می دهند و فضا را روشن نگه می دارند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

2- پارتیشن های اداری دوجداره همراه با پرده برای فضاهایی که نیاز به انعطاف پذیری از نظر دید نسبت به اتاق های مجاور دارید بهترین گزینه هستند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

3- در فضاهایی که نیاز به شستشوی کف دارند، مانند؛ بیمارستان ها و آزمایشگاه ها بهتر است از پارتیشن های اداری چوبی استفاده نکنید. چراکه چوب به دلیل مقاومت کم در برابر رطوبت خیلی سریع پوسیده می شود و از بین می رود.

در این فضاها می توانید از ترکیب شیشه و آلومینیوم به جای چوب استفاده کنید. می توانید چند سانت پایین پارتیشن که احتمال خیس شدنش بیشتر است را با آلومینیوم کار کنید و مابقی پارتیشن را با شیشه تکمیل کنید.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

4- در فضاهایی که میزها و مبلمان اداری نزدیک یا به پارتیشن متصل هستند و امکان برخورد میز و صندلی با پارتیشن وجود دارد، بهتر است از پارتیشن های ترکیبی چوب و شیشه استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم قسمت پایین پارتیشن حدود 40 تا 80 سانتی متر چوبی و بقیه آن شیشه ای باشد.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

5- اگر به دنبال ظاهری طبیعی و آرامش بخش هستید، پارتیشن های چوبی بهترین گزینه ی پیش روی شما هستند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

6- اگر در محیط کارتان نویز زیادی وجود دارد و به دنبال محیطی آرام هستید، از پارتیشن های صفحه آکوستیک استفاده کنید.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

7- برای فضاهای کار گروهی نیز پارتیشن های کوتاه مناسب هستند. در مقابل برای فضاهایی که نیاز به راحتی و تمرکز دارند، پارتیشن های بلند و تمام قد تا سقف انتخاب خوبی هستند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

8- پارتیشن های شیشه ای هوشمند برای فضاهایی که نیاز به کنترل نمای بیرون دارید بهترین ایده هستند. هنگامی که نمی خواهید در دفتر خود دیده شوید، از کنترل از راه دور استفاده کنید تا پارتیشن شیشه ای شفاف محل کارتان را مات کنید.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

9- برای تبلیغ و ارتباط بهتر با مشتری می توانید روی پارتیشن ها لوگو و الگوی رنگ شرکت و برند خود را نیز طراحی کنید.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

10- پارتیشن های شیشه ای دو جداره با کرکره بهترین انتخاب برای دیوارهای اتاق کنفرانس و مدیریت هستند. این نوع پارتیشن ها با قابلیت تنظیم دید به بیرون، دریافت نور و دید بصری را ممکن می سازند. همچنین به دلیل دو جداره بودن، عایق صوتی خوبی در برابر صداهای مزاحم هستند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

11- اگر ارتفاع زیادی برای پارتیشن های محیط اداری خود دارید، بهتر است از شیشه سکوریت استفاده کنید. شیشه های تک جداره برای ارتفاعات زیاد مناسب نیستند و در صورت شکسته شدن ممکن است با افراد یا اشیاء آسیب وارد کنند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

12- برای جداسازی فیزیکی قسمت هایی از محیط کار نیز می توانید از پارتیشن های با ارتفاع کوتاه استفاده کنید. این پارتیشن ها می تواند از جنس شیشه های تک جداره یا ترکیبی از شیشه و چوب باشد. ارتفاع استاندارد این نوع پارتیشن ها را می توان 120 تا 160 سانتی متر در نظر گرفت.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

13- اگر می خواهید فضای دفتر یا شرکت شما بزرگ تر از آنچه هست به نظر برسد، از پارتیشن های اداری بدون فریم استفاده کنید. این نوع پارتیشن ها ضمن تقسیم بندی فضا، شفافیت بصری را نیز حفظ کرده و دید وسیعی را به کاربران فضا می دهند.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

14-گزینه های زیادی برای تقسیم کننده ها و پارتیشن ها وجود دارد.  بنابراین انتخاب پارتیشن هایی که با سبک و دیزاین دفتر کار شما مطابقت داشته باشد، می تواند کمی سخت باشد.
اینجاست که می توانید از دانش و تجربه کارشناسان گالری مبلمان هومن کمک بگیرید و بهترین شبک پارتیشن اداری را برای دفتر کار خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

جمع بندی نهایی

در نهایت اینکه در محیط هایی که نیاز به تهویه و گردش طبیعی هوا دارند و تهویه مستقل ندارند بهتر است از پارتیشن های سقف بلند استفاده نکنید. پارتیشن های ارتفاع متوسط با ارتفاع بهینه 220 سانتی متر برای این محیط ها مناسب هستند.
اگر می خواهید فضای دفتر یا شرکت شما بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، پارتیشن های اداری بدون فریم انتخاب بسیار خوبی هستند. این پارتیشن ها ضمن تقسیم بندی فضا، شفافیت بصری را حفظ کرده و دید وسیعی را به کاربران فضا می دهند.