مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من
فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری هومن

راهنمای خرید میز کامپیوتر و میز کار

خانه » راهنمای خرید میز کامپیوتر و میز کار
راهنمای خرید میز کامپیوتر و میز کار

فهرست مطلب

هنگام خرید میز کامپیوتر و صندلی باید به نکات مهمی نظیر طراحی، ابعاد و ارتفاع میز و ارگونومیک بودن صندلی توجه کنید تا تجربه کاربری دلپذیری داشته و در بلند مدت دچار آسیب‌های جسمانی نشوید.

خرید میز کامپیوتر مناسب

هنگام انتخاب میز کامپیوتر، مهم ترین نکته این است که میز نیازهای خاص شما را برآورده ‌کند تا بتوانید وظیفه خود را در حد توانایی خود انجام دهید. قبل از بررسی گزینه‌های خرید میز کامپیوتر، یک چک لیست اولویت بندی شده از آنچه برای فعالیت موثر نیاز دارید، تهیه کنید. این لیست باید شامل نحوه کار شما و آنچه برای کار نیاز دارید باشد. هنگامی‌که این فاکتورهای مهم را تعیین کردید، ایده بهتری در مورد آنچه در خرید میز کامپیوتر باید جستجو ‌کنید خواهید داشت. سپس، می‌توانید به ملاحظات دیگری بروید. از جمله فضای دفتری که در دسترس شما است. بودجه و تصویری که می‌خواهید به تصویر بکشید یا زیبایی شناسی مورد نظر خود را در یک میز بررسی کنید. در این راهنمای خرید میز کامپیوتر به بررسی این نکات پرداخته خواهد شد.

اندازه و وزن میز

مورد دوم در انتخاب میز کامپیوتر مربوط به اندازه و وزن آن می شود. در زمینه اندازه میز بایستی به ارتفاع کلی میز و هم‌چنین طول و عرض آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

اگر میز شما از ارتفاع ثابتی برخوردار است، حتماً برای راحتی خود در استفاده از آن به سراغ خرید صندلی کامپیوتر با قابلیت تنظیم اندازه آن بروید.

از طرفی نسبت به پهنا و طول صفحه میزتان نیز بی توجه نباشید اگر از مانیتور بزرگ و یا وسایل جورواجوری بر روی میزتان استفاده می کنید حتما به سراغ خرید میزهایی با صفحات رویی بزرگ برای خود باشید.

در خصوص وزن نیز مینینیم توصیه می‌کند نه به سراغ میزهای خیلی سنگین بروید که جا به جایی آن برایتان دردسرساز باشد و نه هدف خریدتان میزهای سبک باشد که از قابلیت استحکام کمی برخوردارند.

جنس میز

جنس میز کامپیوتر از حمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار هم بر روی وزن میز و هم بر روی قیمت آن است. با این حال یادتان باشد عمده میزهای کامپیوتر از انواع و اقسام چوب ها و خصوصا MDF ساخته می شوند.

علاوه بر توجه به جنس میز توصیه می کنیم به جنس روکش آن نیز عنایت لازم را داشته باشید. بهتر است به دلیل استفاده روزانه اغلب کاربران کامپیوتری از میزهای خود، جنس میز یا روکش آن ضد آب و ضد خط و خش باشد.

نوع و جنس پایه

مورد دیگری که در انتخاب و خرید میز کامپیوتر باید به آن دقت کنید، نوع و جنس پایه در نظر گرفته شده برای میزتان است.

برخی از میزها دارای پایه هایی ثابت و برخی دیگر دارای پایه هایی متحرک با قابلیت قفل پذیری جهت جلوگیری از حرکت میز بر روی سطوح هستند.

انتخاب در این خصوص برعهده خودتان است. با این حال مینینیم توصیه می‌کند که حتما بایستی پایه میز از جنس مرغوب و باکیفیتی برخوردار باشد. تا بتواند وزن سیستم و نیروی کاری شما را بر روی خود به خوبی تحمل کند.

فضای بیشتر

فاکتور مهم بعدی که باید به آن توجه کنید مربوط به فضای بیشتر تعبیه شده بر روی میزتان است. این فضا می تواند به صورت کشو و یا کمدی برای قرار دادن نوشت افزارهایتان باشد. و یا اصلا یک کتابخانه و محفظه ای برای قرار دادن پرینتر، اسکنر و دیگر لوازمی از این قبیل برایتان به حساب آید.

فراموش نکنید که جا دار بودن میزهای کامپیوتر خصوصا برای کسانی که از دسته کاربران پروپاقرص آن به حساب می آیند. و ساعات زیادی از عمر خود را به صورت نشسته پای این مدل از میزها سپری می کنند، بسیار اهمیت دارد.

در صورتی که میز انتخابی تان از وسعت مناسبی برخوردار باشد، می توانید قطعات مختلف کامپیوتری خود را با فاصله ای خوب از هم قرار دهید. تا گردش هوا به خوبی برقرار شود و سیستمتان نیز کارایی بهتری داشته باشد.

راحتی در استفاده

توصیه می کنیم در صورت خرید فیزیکی یک میز کامپیوتر حتما پشت آن بنشینید. و یا در صورت خرید اینترنتی کالای مورد نیازتان به نظر دیگر خریداران آن محصول نیز توجه کافی را داشته باشید.

فراموش نکنید که ناراحتی در حین استفاده از میزهای کامپیوتر، ناهارخوری و میز تحریر می تواند در دراز مدت سبب ایجاد مشکلات جبران ناپذیری برایتان شود. پس حتما به ابعاد میز و طراحی مناسب آن برای قرار دادن دست ها و پاهایتان بدون برخورد آن ها به سیم های برق موجود در زیر میز دقت لازم را داشته باشید.

برای دیدن کردن از میزهای متنوع کامپیوتر می توانید به سایت هومن فرنیچر مراجعه فرمایید.