مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

خانه » مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟
مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

فهرست مطلب

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟. در هنگام خرید مبلمان اداری وقتی با تنوع زیاد مواجه می‌شوید اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد این است که؛ مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟.
در هنگام خرید مبل اداری علاوه بر اینکه باید به ویژگی‌های ارگونومی و استاندارد آن توجه کنید باید ویژگی‌های ظاهری آن را نیز در اولویت قرار دهید.

یکی از مهم‌ترین نکات، توجه به روکش صندلی است. در واقع روکش علاوه بر اینکه بر روی ظاهر صندلی تاثیر دارد، بر روی کیفیت و ماندگاری آن نیز تاثیرگذار است. روکش چرم و یا پارچه‌ای دو مدل از پرطرفدارترین روکش‌های مبل و صندلی هستند.
در این مقاله می‌خواهیم روکش چرم یا پارچه‌ای را به یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال که مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟ جواب دهیم.

 مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

محبوب‌ترین روکش‌های چرمی

چرم جزو محبوب‌ترین روکش‌های مبلمان و صندلی اداری است. چرم در مقابل پارچه کیفیت و دوام بالاتری دارد. روکش‌های چرمی به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می‌شوند.
طبیعتاً چرم‌های طبیعی کیفیت و قیمت گران‌تری دارند. از آنجایی که چرم‌های مصنوعی قیمت ارزان‌تری دارند در بازار محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این محصولات دارای طیف رنگبندی زیادی هستند.

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

حتی می‌توانید رنگ‌ها را به صورت سفارشی تهیه کنید. استفاده از مبلمان اداری چرمی محیط اداری را بسیار لوکس و شکیل‌تر نشان می‌دهد. بنابراین در انتخاب رنگ مبلمان اداری باید دقت بسیار بالایی داشته باشید.

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

مزایای مبلمان اداری چرم

استفاده از این مبلمانی که با چرم ساخته می‌شوند مزایای زیادی دارد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

1. ظاهری شیک و لوکس:

مبلمان با روکش چرم ظاهری حرفه‌ای به محیط کار می‌دهند.

2. دوام و مقاومت:

چرم در برابر حشرات، رطوبت و سایش و پارگی مقاومت نسبتاً خوبی دارد؛ به همین دلیل به عنوان یک جنس مقاوم شناخته می‌شود.

3. شست و شوی راحت:

تمیز کردن روکش‌های چرمی راحت‌تر از روکش پارچه‌ای است. همچنین نگهداری آن در مقایسه با روکش‌های دیگر آسان‌تر می‌باشد.

4. مقاومت در برابر بو:

مقاومت مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟ از آنجایی که مبلمان چرمی در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند، در نتیجه بو و لکه نمی‌گیرند.

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

مبلمان اداری چرمی چه معایبی دارند؟

این محصولات جاذب حرارت و سرما هستند به همین دلیل در فصل گرما، دما را جذب کرده و سبب تعریق می‌شوند. همچنین در برخی مبلمان چرمی از فنر استفاده نمی‌کنند با این حال امکان سفارش سازی نیز وجود دارد. بنابراین قبل از خرید این تجهیزات حتماً در مورد ویژگی‌های آن‌ها تحقیق کنید.

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

از دیگر معایب مبلمان اداری چرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

1- قیمت

وقتی بحث مقایسه بین مبلمان می‌شود اولین چیزی که به ذهن مشتری می‌رسد این است که قیمت مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟ شاید بتوانیم بگوییم که یکی از بزرگ‌ترین معایب مبلمان اداری با روکش چرم، قیمت و هزینه بالا می‌باشد.

2- حفظ و نگهداری

نگهداری مبلمان چرمی نسبت به پارچه‌ای کمی سخت و دشوار است. برای جلوگیری از ترک خوردگی و خشک شدن چرم همواره باید صندلی را به صورت منظم تمیز کاری کنید.

3- حساسیت به حرارت و نور

چرم نسبت به نور مستقیم خورشید حساس است؛ بنابراین در صورتی که در معرض نور قرار گیرد تغییر رنگ می‌دهد. به طور کلی همه روکش‌های مبلمان دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند و باید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خریداری شوند.

 مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

مبلمان اداری با روکش پارچه‌ای

در هنگام مقایسه بین دو جنس باید به ضخامت و کیفیت آنها توجه کرد. حالا این سوال مطرح می‌شود که جنس و ضخامت مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟.
پارچه یکی دیگر از روکش‌های محبوب و پرطرفدار است. جنس روکش پارچه ای با توجه به نوع مبلمان و کارکرد آن‌ها تعیین می‌شود. با این حال روکش مبلمان‌های اداری اکثراً ضخیم هستند.

 مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

مزایای مبلمان اداری پارچه‌ای

این محصولات با توجه به نوع تولید ممکن است نرم‌تر و مقاوم‌تر نسبت به مبلمان با روکش چرمی باشند. مبلمان اداری پارچه‌ای ای دارای رنگ و طرح‌های متنوع‌تری است. این مبلمان‌ها نسبت به مبلمان با روکش چرمی قیمت کمتری دارند.

 مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

معایب مبلمان اداری پارچه‌ای

تمیز کردن مبلمان با روکش پارچه‌ای نسبت به مبلمان با روکش چرمی سخت‌تر است.

 مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

مبل اداری چرم یا پارچه ای کدام بهتر است؟

در این مقاله برای پاسخ به سوال مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای؟، به مقایسه بین این دو جنس روکش مبلمان پرداختیم. در هنگام خرید بهتر است ویژگی‌های هر کدام از این روکش‌ها را مدنظر قرار دهید.

مبلمان اداری که با روکش چرمی تولید می‌شوند ظاهری حرفه‌ای و لوکس دارند. همچنین دوام و مقاومت آنها بالا است. با این حال به دلیل جذب حرارت و سرما، قیمت بالا و نگهداری سخت کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر مبلمان اداری که با روکش پارچه‌ای ساخته می‌شوند، طرح و رنگ بندی متنوع‌تری دارند؛ اما تمیز کردن و شستشوی آن‌ها سخت است.