مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

خانه » مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای
مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

فهرست مطلب

در این مطلب می خواهیم به مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای اشاره کنیم. امروزه برای جداسازی محیط به جای دیوار از پارتیشن ها استفاده می کنند.
این جدا کننده‌ها در جنس‌های مختلف مانند چوبی، شیشه ای و MDF ساخته می‌شوند. پارتیشن‌هایی که با شیشه درست می‌شوند از گران‌ترین و در عین حال شیک‌ترین جدا کننده‌ها هستند. از آنجایی که برخی پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف هستند، مدیران می‌توانند عملکرد کارکنان را تحت نظر قرار دهند.
البته پارتیشن‌های شیشه‌ای به صورت مات نیز تولید می‌شوند. استفاده از این جدا کننده‌ها مزایای زیادی دارد. مقاله مرتبط «یک پارتیشن اداری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟».

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای سبب شده تا کارفرمایان به استفاده از این محصولات در فضای کاری فکر کنند. این تجهیزات در مدل‌های مختلف مانند شفاف، مات، تک جداره، دو جداره و آکوستیک، فریم لس و فریم دار و… تولید می‌شوند.
جدا کننده‌های دوجداره عایق صدا مانع از انتقال صدا به داخل محیط می‌شوند و بالعکس. البته هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد احتمال انتقال صدا به داخل کمتر می‌شود.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

مزایای پارتیشن شیشه ای چیست؟

این محصولات به دلیل داشتن ظاهری بسیار شیک و جذاب نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار دارند. با شناخت مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای می توانید تصمیم درستی اتخاذ کنید.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

از جمله مزایای پارتیشن شیشه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– افزایش بهره‌وری

– عایق صوتی

– ظاهری مدرن و امروزی

– انتقال نور طبیعی به داخل

– قابلیت حمل و نقل آسان

– نگهداری راحت

– قیمت مناسب تر

– کاهش مصرف انرژی

– افزایش دید کارفرما و کارکنان

– سرعت نصب بالا

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

جدا کننده‌های شیشه ای در مقایسه با دیوارهای قدیمی ظاهری بسیار مدرن‌تر دارند، به همین دلیل ظاهر محیط کار را شکیل‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهند.
در چند سال گذشته استفاده از این تجهیزات در شرکت‌ها افزایش بیشتری پیدا کرده است. قبل از خرید باید به دکوراسیون محیط کاری خود توجه کرده و مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای انتخابی را با محیط بررسی کنید.

از طرف دیگر از آنجایی که با استفاده از شیشه ساخته می‌شوند، نور را به داخل محیط منتقل می‌کنند به همین جهت نیازی به روشن کردن لامپ اضافه نخواهد بود و به این شکل در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. قابلیت حمل و نقل این دیوارهای اماده آسان بوده و سرعت حمل و نقل بالایی دارند.

از طرف دیگر پارتیشن‌های شیشه‌ای محیط کار یکنواخت و کسل کننده را جذاب‌تر و پویاتر نشان می‌دهند. این مورد در افزایش رضایت و راندمان کاری کارکنان تاثیر مثبت دارد.
تجهیزات شیشه‌ای شفاف برخلاف مات سبب افزایش ارتباط بصری بین کارمندان می‌شوند. با این حال یکی از مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای مات این است که حریم خصوصی را حفظ می‌کند اما کمی گران تر هستند.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

معایب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای در کنار برخورداری از مزایا یک سری معایب نیز دارند. از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
– حریم خصوصی را از بین می‌برد.

– در برابر اجسام مقاومت کمی دارد.

– ممکن است در برابر سرما و گرما عایق حرارتی مناسبی نباشد.

– همواره باید به نظافت آن اهمیت دهید.

جدا کننده‌های شیشه‌ای خیلی زود کثیف می‌شوند به همین دلیل باید به صورت دائم آنها را نظافت کنید. از دیگر مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای می‌توان به میزان مقاومت آنها اشاره کرد. پارتیشن‌ها در برابر ضربات محکم مقاومت چندان بالایی ندارند اما هرچه میزان ضخامت شیشه بیشتر باشد میزان مقاومت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
از طرف دیگر از آنجایی که جداکننده شیشه‌ای امکان دید بصری کارمندان را فراهم می‌کند ممکن است موجب حواس پرتی آنها شود.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای برای چه مکان هایی مناسب نیست؟

با توجه به مزایا و معایبی که در مورد این جدا کننده‌ها اشاره کردیم می‌توان گفت که برای هر محیطی مناسب نیستند. با مقایسه بین مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای شفاف و مات شونده می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید‌.
برای محیط‌هایی که کارمندان باید تمرکز بالایی داشته باشند باید از جدا کننده‌هایی که حریم شخصی را حفظ می‌کنند و عایق صدا هستند استفاده کنید.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

جمع بندی

پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از پرکاربردترین جدا کننده‌ها در بازار هستند. این تجهیزات به دلیل برخورداری از ظاهری شیک و لوکس مورد توجه مدیران قرار گرفته‌اند.
با این حال این جدا کننده‌ها به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر برخورد با اجسام سنگین، عدم حفظ حریم شخصی و خصوصی و نیاز به تمیز کاری مداوم برای هر مکانی مناسب نیستند. ما در این مطلب مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای اشاره کردیم.
از جمله مزایای این تجهیزات می‌توان به؛ انتقال نور طبیعی به داخل محیط، برخورداری از ظاهری مدرن، قیمت مناسب، نگهداری راحت، قابلیت حمل آسان، عایق صوتی، سرعت نصب بالا، افزایش دید کارمندان، کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری و غیره اشاره کرد.