مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

خانه » نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی
نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

فهرست مطلب

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی. در انتخاب پرده پذیرایی باید بک یک سری نکته توجه کنید چرا که؛ شاید در نگاه اول پرده ها کم اهمیت به نظر برسند اما باید بدانید که تاثیر زیادی در طراحی داخلی محیط دارند.
پرده می‌توانند فضای خانه را متمایز و منحصر به فرد کنند. به خصوص پرده های اتاق پذیرایی که جلوه گرم و دوستانه به محیط می‌دهند.

پرده‌ها انواع متفاوتی دارند و با پارچه‌های مختلف تولید می‌شوند. با توجه به تنوع زیاد شما می‌توانید هر نوع پرده را خریداری کنید. از پرده‌های مدرن گرفته تا پرده‌هایی که با پارچه‌های سنتی دوخته می‌شوند.

اما در انتخاب پرده پذیرایی باید حساب شده عمل کنید و بدون اطلاعات دست به خرید پرده نزنید. در این مطلب قصد داریم نکاتی برای انتخاب پرده پذیرایی ذکر کنیم پس تا آخر مقاله همراه ما باشید‌.گالری مبلمان هومن نمایندگی نیلپر در اصفهان  بهترین دیزاین را برای سالن پذیرایی شما طراحی و پیاده سازی می کند.

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

بایدها و نبایدهای انتخاب بهترین پرده پذیرایی

انتخاب هوشمندانه پرده می‌تواند ظاهر سالن را بزرگتر و مجلل‌تر نشان دهد. بنابراین در گام اول باید به ویژگی‌های پرده دقت کنید.
در ادامه چند مورد از مهمترین ویژگی‌های بهترین پرده را ذکر می‌کنیم؛

1- حریم خصوصی

اگر پنجره شما بزرگ است باید پرده‌های بزرگ را انتخاب کنید تا حریم خصوصی کاملاً حفظ شود. با این حال پرده‌هایی که پارچه ضخیم دارند ضمن اینکه ایستادگی بهتری دارند، حریم خصوصی بیشتری را فراهم می‌کنند.
البته باید در فصل تابستان از انتخاب پرده پذیرایی ضخیم خودداری کنید. در این فصل به جای خرید پرده‌های ضخیم می‌توانید به سراغ پرده‌های دو لایه بروید. این پرده‌ها دارای یک لایه نازک حریر هستند. پرده‌های دابل شید نمونه‌ای از این پرده‌ها می‌باشند.

2- میزان نور پذیری

استفاده از نور طبیعی علاوه بر اینکه محیط را شاداب‌تر نشان می‌دهد، سبب کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود. برای اینکه نور از پنجره‌های اتاق وارد محیط شود، بهتر است از مدل‌های متحرک استفاده کنید.

البته پرده‌های دو تکه نیز کاربردی هستند و می‌توانید طبق سبک دکوراسیون خانه پرده‌های متحرک و دو تکه را انتخاب کنید‌. با این حال اگر دوست ندارید نور به داخل اتاق وارد شود پیشنهاد می‌کنیم از انتخاب پرده پذیرایی نازک صرف نظر کنید. مدل زبرا به دلیل ضخامت بالایی که دارد از ورود نور به داخل محیط جلوگیری می‌کند.

این پرده‌ها از چند لایه تور و پارچه تشکیل شده‌اند. همچنین پرده‌هایی که ظاهر روشن‌تری دارند نور بیشتری به داخل محیط منتقل می‌کنند.

3 عملکرد پرده

پرده‌ها کارکردهای متفاوتی دارند. برخی از پرده‌ها تنها جنبه تزیینی داشته و ثابت هستند. این پرده ها ظاهری بسیار شکیل داشته و قیمت مناسب‌تری دارند. با این حال اگر کارکرد پرده برایتان مهم است پیشنهاد می‌کنیم از پرده های متحرک و دو تکه بهره ببرید.

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

به طور کلی انتخاب پرده پذیرایی یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید برای تغییر ظاهر کلی اتاق بگیرید. در هنگام خرید پرده‌ بهتر است به سایر وسایل خانه مانند؛ دکورها، رنگ دیوار، رنگ کفپوش، میزها، مبل‌ها و فرش توجه کنید. اگر رنگ و سبک وسایل خانه با هم هماهنگ باشد اتاق جلوه قشنگ‌تری پیدا می‌کند.

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

نکته مهم دیگر جنس پارچه پرده است. نوع پارچه بهتر است با دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگ باشد. برای مثال اگر سبک خانه مدرن است باید پرده‌های با پارچه‌های ساده و مینیمال را انتخاب کنید.

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

طول و اندازه پرده باید با توجه به دکوراسیون خانه تعیین شود. هر چند در انتخاب پرده پذیرایی باید به اندازه پنجره و فاصله آن از سطح زمین توجه کنید.

در برخی مواقع پرده‌های کوتاه به دکوراسیون آسیب می‌زنند و پرده‌های خیلی بلند نیز ممکن است برای محیط مناسب نباشند. نکته دیگری که باید به آن توجه شود جزئیات تزئینات پرده می‌باشد.

در برخی مواقع پرده‌ها دارای تزیینات هستند. برای مثال دارای پلکان‌های محافظ، گیره، دستگیره یا چین و چروک خاصی هستند.
تزیینات باید با دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد. با توجه به این نکات و سلیقه شخصی خود می‌توانید بهترین پرده را برای اتاق انتخاب کنید که جلوه زیباتری به اتاق شما بدهد.

نکات مهم برای انتخاب پرده پذیرایی

جمع بندی

در هنگام انتخاب پرده پذیرایی باید به یک سری نکات توجه داشته باشید؛ چرا که این وسایل خانه به ظاهر ساده می‌توانند فضای خانه را متمایز کرده و جلوه گرم و دوستانه به محیط دهند.
از جمله این نکات می‌توان به؛ هماهنگی مدل با دکوراسیون منزل، حفظ حریم شخصی، نورپذیری، کارکرد و جنس پارچه، طول و اندازه پرده و جزئیات تزیینات و… اشاره کرد.
انتخاب هوشمندانه پرده ضمن اینکه می‌تواند زیبایی خاصی به محیط ببخشد، ظاهر سالن را بزرگتر و مجلل‌تر نشان می‌دهد.