مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

خانه » کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟
کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

فهرست مطلب

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟. در دنیای مدرن یکی از دلایل اصلی خستگی، استرس و ناراحتی در محیط کار، شلوغی و سرو صدا است. درواقع امروزه اکثر افراد بخش قابل توجهی از زمان خود را در محاصره کار مداوم، سرو صدای تماس های تلفنی، و نور زیاد صفحه نمایش کامپیوتر سپری می کنند.

به همین دلیل است که نیاز به یک اتاق آرام یا سایلنت روم در فضای اداری ضروری است. تا به کارکنان خود کمک کنند در کنار کار با راندمان بالا، احساس خوبی نیز داشته باشند.

اگر شما هم تازه واژه اتاق آرام یا سایلنت روم به گوش تان خورده است و حتی نمی دانید که کاربرد آن ها در فضای اداری چیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

اتاق آرام یا سایلنت روم چیست؟

اتاق ساکت اداری فضایی اختصاصی است که کارکنان می توانند برای استراحت و مدیتیشن به آنجا بروند. معمولاً قوانینی از جمله ممنوعیت صحبت کردن، غذا خوردن، پخش ویدئو، مکالمات تلفنی و سایر کارهایی که ممکن است باعث ناراحتی و پرت شدن حواس همکاران شود، برای سایلنت روم یا اتاق ساکت وضع می شود.
اتاق های ساکت یا سایلنت روم برای اهداف مختلفی استفاده می شود. برخی از کارمندان برای دور بودن از فضای شلوغ به آنجا می روند تا از سرو صدای محیط کار برای چند دقیقه دور بمانند. در حالی که برخی دیگر برای نماز خوانددن، یوگا و مدیتیشن و حتی حرکات کششی به اتاق ساکت یا سایلنت روم می روند.

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

چرا کسب و کار شما باید از سایلنت روم یا اتاق ساکت بهره مند شود؟

تجربه نشان داده است که اتاق های ساکت یا سایلنت روم تأثیر شگفت انگیزی بر روحیه و سلامت کارمندان داشته است. در اکثر دفاتری که از اتاق های ساکت استفاده می کنند، میزان رضایت کارمندان و حتی راندمان کاری نیز به شدت بالا می رود.

به طور کلی مزایای داشتن اتاق ساکت یا سایلنت روم فضای اداری عبارتند از:

1- سلامت جسمانی کارمندان

برای بدن سخت است که در تمام طول روز در یک وضعیت ثابت باشد. اکثر کارمندان برای کار طولانی مدت با صفحه کامپیوتر احساس خستگی و بدن درد دارند.
اتاق های ساکت فضای مناسبی برای دراز کشیدن و از بین بردن فشار ستون فقرات برای افراد فراهم می کنند تا آن ها در کنار سلامت جسمانی پرانرژی تر نیز به کار خود ادامه دهند.

2- سلامت روان

فرسودگی شغلی به ویژه برای مشاغل سخت می تواند یک تهدید واقعی باشد. در واقع کارمندان برای کاهش سطح استرس خود و ایده پردازی خلاقانه به مکانی آرام و بدون مزاحمت برای استراحت موقت نیاز دارند.

3- سلامت معنوی

بسته به ترکیب تیم کاری تان ممکن است کارمندانی داشته باشید که برای انجام نمازهای یومیه و سایر وظایف دینی خود به یک اتاق ساکت نیاز دارند.

4- سلامت جمعی کارمندان

در بعضی مواقع کارمندان از اتاق های ساکت برای بحث های گروهی و ایده پردازی نیز استفاده می کنند. این بحث های گروهی و ایده پردازی ها می تواند راندمان کار شما را بالا ببرد و اثر بخشی تیم شما را بهبود ببخشد. بنابراین طراحی فضاهای آرام برای دفتر کار شما تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد کسب و کار تان خواهد داشت.

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

نکاتی برای ایجاد یک سایلنت روم آرام در فضای اداری

برای ایجاد یک سایلنت روم یا فضای آرام برای محل کارتان نیازی به هزینه زیادی ندارید. شما با استفاده از یک فضای کوچک و پیاده سازی طرح های ساده نیز می توانید یک سایلنت روم آرام در فضای اداری خود طراحی و پیاده سازی کنید.
به طورمثال می توانید از صفحه نمایش اکوستیک اداری که یک پارتیشن مقرون به صرفه است برای ایجاد فضای سایلنت روم خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که فضای سایلنت روم شما نه تنها ساکت است، بلکه آرامش بخش نیز هست. این فضا برای زمانی که کارکنان فقط به استراحت نیاز دارند، نباید خیلی محدود باشد. و در حالت عادی نیز باید مقداری جریان هوا و نور طبیعی نیز داشته باشد.
فراموش نکنید که استفاده از گیاهان طبیعی و فضای سبز در سایلنت روم نیز می تواند باعث افزایش بهره وری و آرامش کارکنان شود.
برای راحتی و آسایش بیشتر کارکنان نیز می توانید یک سیستم رزرو طراحی کنید تا کارمندان شما در زمان مشخصی از اتاق ساکت یا سایلنت روم استفاده کنند.

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

چگونه یک اتاق آرام یا سایلنت روم در محل کار راه اندازی کنیم؟

راه اندازی یک اتاق آرام اختصاصی بسیار ساده و مقرون به صرفه است. برای ایجاد یک سایلنت روم اداری مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا باید یک اتاق بلااستفاده پیدا کنید. برای دفاتر بزرگ که از پارتیشن بندی شده است نیز می توانید یک بخش از پارتیشن را برای سایلنت روم محل کارتان در نظر بگیرید.

2- در گام بعدی برای افزایش تمرکز کارکنان از شر وسایل غیرضروری مانند؛ فایل های قدیمی و مبلمان خلاص شوید.

3- برای کاهش صدا از شیشه های دوجداره مقرون به صرفه استفاده کنید. این کار باعث می شود سرو صدای خیابان و محیط کار از بین برود و فضای آرام تری داشته باشید.

4- در گام بعدی باید مبلمانی انتخاب کنید که حداقل فضای شما را درگیر می کند. ایده استفاده از یک کاناپه راحت، یک تشک یوگا یا یک صندلی کیسه لوبیا می تواند بسیار کاربردی باشد.

5- برای راحتی کارمندان می توانید از یک قفل اختصاصی برای درب فضای سایلنت روم استفاده کنید تا کارمندان در زمان استراحت خود احساس امنیت و راحتی داشته باشند.

6- یک سری قوانین برای فضای سایلنت روم در نظر بگیرید. حتی می توانید برای تک تک افراد زمان خاصی را اختصاص بدهید که تمام افراد بتوانند از اتاق ساکت استفاده کنند.

کاربرد سایلنت روم در فضای اداری چیست؟

نتیجه گیری

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم یک فضای آرام می تواند راه حل عالی برای کاهش استرس و تسکین اعصاب کارمندان باشد. حتی اگر فضای اختصاصی برای یک اتاق آرام ندارید، باید از عایق های صوتی استفاده کنید.
در دفاتر دارای سایلنت روم اداری یا عایق صدا همه کارمندان از محیطی آرام لذت می برند. این گونه فضاهای اداری راندمان کار را نیز بالا می برند.
گالری مبلمان هومن یکی از بهترین شرکت های ارائه مبلمان اداری است که می تواند برای طراحی و پیاده سازی سایلنت روم اداری نیز به شما کمک کند. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.