مشاهده سبد خرید
بستن

بازگشت به فروشگاه

حساب کاربری من

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

خانه » کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟
کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

فهرست مطلب

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟. زمانی که صحبت از اضافه کردن گزینه های اضافی برای نشیمن در خانه می شود، اولین گزینه ای که به ذهن ما خطور می کند پاف مبل است.
این لوازم همه کاره در اشکال، اندازه ها، بافت ها و رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شوند.
پاف ها گزینه ای عالی، شیک و کاربردی برای جایگزینی صندلی های سنتی و تکمیل دکوراسیون منزل هستند.

آیا شما هم به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید که کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

پاف چیست؟

پاف که با نام پوف نیز شناخته می شود به کوسن ضخیم و کرکی اشاره می کند که به عنوان نشیمن استفاده می شود. اگر در فضاهای کوچک زندگی می کنید، پاف ها یک افزودنی عالی برای آپارتمان و خانه شما محسوب می شوند. زیرا به دلیل اندازه جمع و جور و وزن کمی که دارند فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

درواقع پوف ها یکی از رایج ترین انواع مبلمان در اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب هستند که به دلیل حمل و نقل راحت، ظاهری شیک و متناسب و قیمت مقرون به صرفه در بین عموم محبوب و پرطرفدار هستند. امروزه پاف ها یک نوع مبلمان ضروری به حساب می آیند که می توانند فضای زندگی شما را متحول کنند.

به طور کلی تطبیق پذیری، سبک کلاسیک، عملکرد و کاربردی بودن آن ها را به انتخابی قطعی در میان عموم مشتریان تبدیل کرده است.
اگر شما هم به دنبال ایجاد یک فضای راحت و دنج برای خواندن کتاب، استراحت و تماشای فیلم و دورهمی های دوستانه و فامیلی هستید، پیشنهاد می کنیم در کنار مبلمان منزل تان از پاف ها هم استفاده کنید.

این لوازم پرکاربرد در کنار زیبایی حسی شیک و دنج به فضای شما اضافه می کنند. تفاوتی نمی کند که شما از طرح های رنگارنگ استفاده کنید یا یک پاف ساده و تک رنگ. هدف نهایی این است که شما در کنار عزیزان تان در یک فضای دنج و راحت وقت بگذرانید و استراحت کنید.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

کاربرد پاف مبل در خانه چیست؟

همان طور که اشاره شد پاف مبل معمولاٌ به عنوان زیرپایی یا برای نشستن اضافی در فضای نشیمن استفاده می شوند. اما به طور کلی برای کاربرد پاف ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– زیرپایی
– میز پذیرایی
– صندلی مهمان
– میز عسلی

برای خرید پاف با قیمت مناسب می توانید از طریق همین وب سایت اقدام نمایید. کافی است برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گالری مبلمان هومن تماس بگیرید.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

انواع مختلف پاف مبل

همان طور که اشاره شد پاف ها در اشکال، سبک و انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. در ادامه این مطلب مهم ترین نوع پاف مبلمان را معرفی می کنیم:

1- پاف های رنگی

پاف ها با تنوع رنگی بالایی در بازار موجود هستند. شما می توانید از پاف های پارچه ای رنگارنگ به عنوان رنگ مکمل رنگ اصلی دکوراسیون منزل تان استفاده کنید. به این مدل پاف های پارچه های رنگارنگ، پاف فانتزی نیز می گویند.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

2- پاف های صندوقی

این مدل پاف ها به عنوان یک صندوقچه مورد استفاده قرار می گیرند. از این مدل پاف می توانید هم به صورت تکی و هم به صورت کلی در چیدمان دیزاین منزل تان استفاده کنید. پاف های صندوقی می توانند جایگزینی برای مبلمان شزلون نیز باشند.

3- پاف گرد دکوری

از این مدل پاف برای زیرپایی و استراحت یا دکوری استفاده می شود. به طور کلی از پاف های گرد بیشتر برای جلوه بخشیدن به فضای دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

4- پاف بیضی

پاف های بیضی شکل علاوه بر اینکه جنبه تزئینی دارند، به عنوان میز نیز استفاده می شوند. اگر شما هم به دنبال یک دیزاین شیک هستید می توانید روی این میزها را با گلدان های طبیعی و لوازم تزئینی زیبا تزیین کنید.

البته باید این نکته را هم فراموش نکنید که پاف مبل شما باید با مبلمان راحتی تان ست شود تا هارمونی رنگ محیط حفظ شود.

5- پاف های بافتنی و تزئینی

یک سری از پاف ها در دیزاین منزل بیشتر نقش یک لوازم تزئینی مدرن را ایفا می کنند. تنها کاری که با این نوع پاف ها می توان انجام داد این است که به عنوان یک زیرپایی از آن ها استفاده کرد. البته ناگفته نماند که پاف های رنگی بافتنی جلوه ای خاص و شیک به دکوراسیون منزل شما می بخشند. از این مدل پاف ها می توانید برای دیزاین اتاق کودکان نیز استفاده کنید.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

6- پاف های بالشتی

این مدل پاف ها بیشتر برای افرادی جذابیت و کاربرد دارد که می خواهند بعد از ناهار یک چرت نیم روزی در اتاق نشیمن داشته باشند. اکثر این پاف ها عموماٌ شبیه به کوسن طراحی شده اند با این تفاوت که حجم آن ها متفاوت است و بیشتر برای نشستن و تکیه دادن استفاده می شوند.

7- پاف های مخملی

امروزه استفاده از پاف های مخملی شیک نیز بسیار ترند شده است. شما به راحتی می توانید با توجه به رنگ مبل راحتی تان این مدل پاف ها را تهیه کنید و هارمونی رنگ بی نظیری را ایجاد نمایید.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

8- پاف های بافتنی

یک ایده ناب برای دیزاین اتاق نشیمن، استفاده از پاف ها ی بافتنی رنگارنگ است. این مدل پاف ها را می توانید با پارچه های بافتنی یا نخ های بافتنی ضخیم و الیافی آماده کنید.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

9- پاف گل دوزی شده

در گذشته منازل پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما بیشتر از پاف های گلدوزی شده استفاده می شد. امروزه نیز از این مدل پاف ها تنها برای تزئین دیزاین منازل استفاده می شود. زیرا استفاده از آن ها به عنوان زیرپایی و میز عسلی می تواند به بافت پارچه آسیب بزند.

10- پاف های چرمی

ایده استفاده از پاف های چرمی با ارتفاع کم در کنار یک میز زیبا برای اتاق نشیمن فوق العاده است. از این ایده می توانید برای تراس منزل تان هم استفاده کنید چراکه جنس چرمی این مدل پاف ها در برابر نور و رطوبت بسیار مقاوم تر از سایر پاف ها هستند.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

11- پاف های سنتی رنگی

یکی دیگر از پاف های مورد علاقه عموم ایرانیان، پاف های سنتی رنگی است که از پارچه های ستنی رنگارنگ تهیه شده است. این نوع پاف ها به راحتی با یک یک دکوراسیون ساده و رنگی ست می شوند.

12- پاف های ریشه ای تخت

آخرین مدل پاف یا پوف مبلی که معرفی می کنیم، پاف های ریشه ای تخت است که بیشتر به عنوان یک کنار مبلی استفاده می شوند. این مدل پاف ها علاوه بر سادگی بیش از حد، بسیار زیبا و شیک هستند.

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

خب حالا چرا باید از پاف مبل استفاده کنیم؟

1- ایجاد فضایی شیک و راحت
2- کاربرد چندمنظوره
3- تعمیر و نگهداری آسان
4- قیمت مناسب و مقرون به صرفه

کاربرد پاف مبل و نقش آن در دکوراسیون منزل چیست؟

جمع بندی نهایی

همان طور که مشاهده کردید، کاربرد پاف مبل بسیار گسترده است. شما با توجه به سلیقه و نیازتان می توانید استفاده گوناگونی از آن داشته باشید. به طور مثال از پاف می توان برای نشستن به عنوان صندلی مهمان، میز پذیرایی، میز عسلی، زیرپایی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
ناگفته نماند که پاف ها به دلیل تنوع بیش از حدی که دارند، نیاز شما را برای هر سبک دکوراسیون مرتفع می کنند. پس اگر شما هم به دنبال یک دیزاین هیجان انگیز و شیک متناسب منزل خود هستید، همین حالا دست به کار شوید و یک مدل پاف مناسب و شیک انتخاب و تهیه کنید.