نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه. چوب یکی از متداول ترین مواد به کار رفته در ساخت میز ها به ویژه میز آشپزخانه است، بنابراین مراقبت از آن هم نیازمند کمی مهارت و حوصله است.

اگر شما هم فکر می کنید که میز آشپزخانه خود را بیش از هر سطح دیگری در خانه پاک می کنید، تنها نیستید. به طور معمول یکبار قبل از آماده کردن یک وعده غذایی و یکبار هم بعد از تمام شدن آشپزی و صرف غذا میز شما نیاز به تمیز کردن دارد.

ممکن است که این سوال شما هم باشد که چگونه میز چوبی را به درستی تمیز کنیم؟. ما در این مطلب هر آنچه که باید در مورد نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه و محافظت از آن باید بدانید را بیان می کنیم، کافی است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای خرید صندلی اداری در اصفهان، میز اداری و سایر ملزومات چوبی می توانید از طریق گالری مبلمان هومن اقدام نمایید. مشاوران ما در این گالری به صورت آنلاین پاسخگوی شما مشتریان عزیز هستند.

نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه

نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه

برای محافظت و تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه خود بدون آسیب رساندن به روکش، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برای پاک کردن گرد و غبار، خرده ها و هر نوع کثیفی که ممکن است ایجاد شده باشد، از یک دستمال میکروفیبر مرطوب استفاده کنید.

2- برای از بین بردن لکه های چسبناک، از محلول صابون ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. سپس پارچه میکروفیبر مرطوب خود را در محلول فرو کنید و به آرامی بر روی ناحیه آسیب دیده و چسبناک بمالید.

3- در این مرحله یک پارچه میکرو تمیز و خشک بردارید و میز را خشک کنید. تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک قطره آب روی میز باقی بماند. سعی کنید میز را کاملاٌ خشک کنید.

نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه

سایر نکات مهم برای تمیز کردن و محافظت از میز آشپزخانه چوبی

– میز چوبی خود را اغلب گردگیری کنید

ممکن است ذرات کوچک و گرد و غبار اغلب بی اهمیت به نظر برسند، اما تجمع این مواد بر روی سطح چوب می تواند علاوه بر زیبایی ظاهری آسیب جدی به پوسته چوب وارد نماید. توصیه می کنیم که حداقل هفته ای یکبار با یک پارچه نرم و مرطوب و بدون پرز گرد و غبار میز را تمیز کنید.

– برای از بین بردن لکه های آب از روی چوب از ترکیب سرکه و روغن زیتون استفاده کنید

اگر روی میزتان لکه های آب باقی مانده، برای از بین بردن آن می توانید از ترکیب سرکه و روغن زیتون و یا سرکه و آب استفاده کنید. این محلول ها را درست کنید و با استفاده از یک پارچه نرم روی سطح چوبی بمالید و با دانه های چوب حرکت کنید. در نهایت برای خشک کردن آن از یک پارچه نرم و تمیز دیگر استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه
– میز چوبی آشپزخانه خود را از حرارت و رادیاتور دور نگه دارید

میز آشپزخانه چوبی خود را از حرارت و رادیاتور دور نگه دارید. به طور کلی نوسانات دما می تواند منجر به تاب برداشتن و شکاف چوب شده و به چوب آسیب جدی برساند.

– سطح رطوبت خانه خود را در نظر بگیرید

مانند تمامی کارهای چوبی، از کفپوش گرفته تا تزئینات، میزهای ناهارخوری و چوبی و سایر وسایل، سعی کنید سطح رطوبت خانه خود را در نظر بگیرید.
بهترین سطح رطوبت خانه بین 40 تا 45 درصد است. هرچه این عدد پایین تر باشد باعث ترک چوب می شود و هرچه این درصد بیشتر باشد هم تورم ایجاد می کند. پس نصب یک دستگاه رطوبت ساز در زمستان و یک دستگاه تهویه مطبوع یا رطوبت گیر در تابستان ضروری است.

– میز چوبی خود را پولیش دهید

یکی از ساده ترین راه ها برای بازگرداندن زیبایی و برجسته کردن بافت میز چوبی آشپزخانه شما پولیش کردن است. پس طبق توصیه سازنده میز چوبی آن را به بهترین شکل ممکن پولیش دهید.

نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه

جمع بندی نهایی

میز آشپزخانه اغلب جایی است که محل تجمع گرد و غبار، تکه های غذا و نوشیدنی های مختلف است. اینجاست که تمیز کردن و محافظت از آن با استفاده از محصولات مناسب بسیار اهمیت دارد.
در این مطلب ما در مورد نحوه تمیز کردن میز چوبی آشپزخانه صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب هم برای شما مفید بوده باشد.
اگر شما هم سوال دیگری در مورد تمیز کردن و محافظت میزهای چوبی دارید، آن را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.